Výživa pro váš mozek aneb zkouškové za dveřmi!

V období zkoušek a psaní seminárních prací se tělo dostává do zatěžkávající zkoušky, kdy ne každý student svému tělu dopřeje plnohodnotnou stravu. Většinou kvůli časové úspoře sáhne po jednoduchých sacharidech jako jsou smažená jídla na objednávku či přeslazené nápoje s kofeinem, které nadělají více škody než užitku. Aby vám to ve zkouškovém období pálilo a zároveň jste neuškodili svému tělu, stačí se zaměřit na tyto suroviny. A které to jsou?
makadamové ořechy

·         Ořechy na sto způsobů

 
Kešu, arašídy, pistácie, vlašské ořechy atd. jsou velmi bohaté na nemastné nasycené kyseliny a vitamíny skupiny B. Ořechy jsou dobré na paměť, dodají vám rychlou energii a vejdou se vám do každé tašky.

·         Čerstvé ovoce

 
V období psychické zátěže si dávku rychlých cukrů v podobě pektinů můžete v klidu dovolit. Ovocné pektiny se uvolňují postupně, pro tělo jsou lepší než cukry ze sladkostí. Kromě šťavnatých pomerančů nebo sladkých banánů vyzkoušejte také borůvky a ostružiny, které obsahují spousty antioxidantů vhodných pro váš vyčerpaný mozek.
snídaně s bagetou

·         Skupina vitamínů „B“

 
Do této skupiny patří velká škála potravin obsahující „B“ komplex vitamínů, ať už se jedná o vitamíny B1, B6 či B12 a také vitamín E.  Naleznete je v potravinách jako jsou droždí, vnitřnosti, celozrnné ovesné vločky aj.

·         Zelené čaje Gingo Biloba

 
Listy z Jinanu Dvoulaločného ( Gingo Biloba ) stačí zalít horkou vodou, nechat luhovat a poté přecedit. Tato čínská bylinka má blahodárné účinky nejenom na paměť, ale také dobře prokrvuje končetiny. Zakoupit lze v každé lékárně či objednat ve specializovaných obchodech.
chléb s vejci

·         Avokádo

 
Královna mezi královnami, která na sebe strhla pozornost v posledních několika letech, je ideální potravinou pro všechny věkové skupiny. Ačkoliv obsahuje spoustu tuku, jedná se pouze o tuk, který je pro náš organismus prospěšný.
 
Na trhu existuje velká řada potravin, které zpomalují únavu, podporují učení nebo nám dopřejí lepší spánek. Nebojte si dopřát zdravý tuk a cukry! Vaše tělo vám to vrátí a nebudete se zbytečně ve zkouškovém období hroutit. Nestojí to za to?